Wednesday, December 22, 2010

D'Borneo - Seni Tari KSKB Kuching


September 2010 yg lepas telah berlangsungnya Konvensyen Kebudayaan IL KKM peringkat negeri Sarawak.. banyak kategori dipertandingkan antaranya termasuklah Pantun, Multimedia, Poster, Nasyid, Koir dan Tarian. hhehehehe aku pun sempat gak la ambik bahagian tuk 2kategori.. koir dan tarian.. mewakili kolej aku KSKB Kuching.. lawan ngan 3buah kolej KKM yg len mcm Kolej Kejururawatan Sibu, Kolej Kesihatan Awam Kuching, dan Kolej Jururawat Masyarakat Serian... nie nak ceta pasal tarian.. aku ikut tarian nie pun pasal classmate aku cAgnes cabar aku ikut mnari hahaha.. dia ckp bley ke aku mnari hahah dah la tinggi galah.. mcm kayu plak hehe.. tp xpe aku try ikut.. hehe jrng2 ikut mnari nie.. dulu time skola ade gk la ikut sket2 wat persembahan kebudayaan tarian n dikir barat.. hehe.. latihan pun bermula.. mula2 pompuan 2org jew.. lelaki plak yg ramai hehe plus kwn2 yg lembut2 tue join skali.. hehe.. pengerusi kelab kebudayaan pun dah bengong.. hehe yelah xbalance langsung.. nak dekat sminggu belatih urrmmm bley la.. besa2 jew.. tp tiba2 boss ckp nak tukar step gk.. ambik koreografer baru dari luar.. n nak tambah pnari pompuan.. xpe ar aku ok jew.. tup2 ramai plak kawan2 tarik diri.. aku n sorg classmate aku pun blur.. xpe ar teruskan jew..

Koreografer baru tue pun smpe.. penari pun dah cukup 6pompuan n 6 lelaki tmasuk aku heheh.. latihan sebenar bermula.. wah mantap gk pngajar ktorg tue.. yelah la mmg penari pun.. hehe tp die tue staff MA kat Mukah skrg.. dulu ex-student kat KSKB nie gak.. heheh.. bnyk step die ajar.. zapin, gamelan jawa, cina, india, sewang, orang ulu, sabah, daleng2.. pergh best gak menari heheh dah macam rancangan Mari Menari plak.. ^_^ tarikh pertandingan pun dah dekat kami pun dibg baju kostume masing2.. hahah aku takut sgt aku dpt baju org ulu hahah xnak seksi giler.. tp syukur gak la aku dpt baju kaum Jawa.. wow!! cantek oo.. tgk kat picture tue haha.. tp lawk gak aku tgk.. hehe xpe ar ade aku kisah.. yg penting pengalaman n kenangan yg aku dapt spnjng latihan n pertandingan tarian nie best sgt2.. walopun akhirnya hanya dpt no.2... kira ok la.. xpe ada masa cuba lagi hehe.. luv D'Borneo..

No comments:

Post a Comment